sobota, 20 maja 2017

Budowa wieży 2.0 Part 1

Witajcie!

Nadszedł czas, alby zacząć serię postów, którą rozpoczynała sesja Roszpunki. Ktoś się spodziewał, że będzie to Budowa Wieży 2.0? :D 
Ogólnie jak skończyłem pierwszą wieżę, bardzo szybko zacząłem widzieć wszystkie jej wady, które bardzo szybko zaczęły mi przysłaniać jej zalety :P  Długo zastanawiałem się jak ją zrobić i wiele razy to planowałem, ale ostatecznie o rozpoczęciu budowy postanowiłem bardzo spontanicznie.


Tym razem, starałem się wyciągnąć nauki z błędów popełnionych przy pierwszej wieży, dlatego ogólnie wszystko szło o wiele szybciej, a mimo to, było bardziej wytrzymałe. Zacząłem od części mieszkalnej i wieżyczki.



Otwór na główne okno


Otwór na dobudówkę/balkonik


Wnętrza ścian są podparte kolumnami, które są też w oryginale, dzięki czemu wszystko jest bardziej stabilne.


Ogólnie taka zabawna sytuacja, ponieważ po długich obserwacjach okazało się, że filmowe wnętrze wieży, nie bardzo się ma do wyglądu zewnętrznego (co opiszę w następnym poście), sprawiło mi to wiele kłopotów między innym wieżyczkę chyba 5 razy przyklejałem i odklejałem, ostatecznie zmieniłem też otwór na główne okno.


Tak jak wspomniałem, ciągle zmieniałem plan na wieżyczkę, ostatecznie ją odkleiłem i przykleję z powrotem jak będę już tego naprawdę pewny. 


Potem nadszedł czas na poprawkę, segmentu poniżej podłogi, dzięki czemu część mieszkalna nabrała lepszego kształtu. 




Ta część jest dosyć traumatycznym przeżyciem, ponieważ podczas robienia kolumny na której stoi wieża musiałem użyć obliczeń matematycznych, a w końcu był to dzień wolny! :D Ale mimo to jestem z siebie dumny, że sam wpadłem na to jak to zrobić i w miarę wyszło.


Potem dodałem "deski" okalające całą część mieszkalną i skleiłem górną część z dolną i na tą chwilę, tak to wygląda:


Ogólnie w moim planie jest zrobienie tej wieży perfekcyjnie, tak, żeby wyglądała idealnie po prostu stojąc i w miarę możliwości żeby nie było do czego się przeczepić. Chcę, żeby to była taka dosyć duża ozdoba mojego pokoju i co najważniejsze, chcę żeby była jak najbardziej podobna do tej filmowej. 

To by było na tyle w pierwszej części tej serii, a mimo to, jestem o wiele dalej w pracach niż za pierwszym razem. Mam nadzieję, że pomysł Wam się podoba i z chęcią będziecie śledzić jego realizację :D 

Pozdrawiam i do napisania!

12 komentarzy:

  1. Matuchno! Cóż za cudo! Jesteś mistrzem w swoim fachu <3
    Czekam z niecierpliwością na dalsze postępy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak skończysz to dałbyś do grupy fanów Disneya

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Matthew! Przeglądałem twoją wishlistę i zauważyłem, że znajduje się na niej świąteczna odsłona lalki Barbie. Oryginalne kosztuje chyba ok. 200zł. W sklepie Biedronka są za 50 zł. Nie wiem czy wszystkie trzy, ale Blondynkę już zakupiłem - jest niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo! już się nie mogę doczekać powabnej niuni
    ze złotym warkoczem wysyłającą lusterkiem SOS

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej 😊 kupiłam lalkę Barbie taką normalną i chciałabym zrobić dla niej niebieską sukienkę 2017 (wioska) ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać, pomocy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, nie za bardzo wszystko rozumiem, ale ogarnąłem, że chcesz po prostu uszyć sukienkę dla lalki. Polecam poszukać wykrojów dla lalek w Internecie, polecam ci stronę https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjh1qqo-o3UAhXxa5oKHeqdDQMQFgg7MAc&url=http%3A%2F%2Fwww.bfashions.pl%2Fp%2Flista-wykrojow.html&usg=AFQjCNG1Ds3p8X-cnHWIa7-X54D3-nEkUA&sig2=4IUtqshbCFk30VVpsHQHhQ

      Usuń
    2. Ach ten autosłowniczek! Chodzi o Belle z filmu 2017 roku. Znalazłam jeden filmik na yt, ale nic ciekawego w porównaniu do twoich prac

      Usuń
    3. Teraz to ma sens XD Ale nie wiem jak Ci pomóc, musisz nauczyć się robić wykroje i nauczyć się szyć, a jeżeli umiesz szyć do chyba nie powinno być problemu.

      Usuń
  6. Masz niesamowity talent! Już nie mogę się doczekać efektu końcowego, chociaż trudno mi uwierzyć że może być jeszcze piękniejsza niż ta poprzednia:) Czekam na kolejne posty

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej pracy i czekam na efekt końcowy :D Ta wieża jest ogromna :D I ogromnie superowa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie to zosatło opisane.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń