poniedziałek, 21 maja 2018

Sprzedaję kolekcję? + Nowa Operetta

Hej!

Ostatnio zbyt wiele się nie działo więc nie miałem za bardzo o czym pisać :/ Na szczęście coś mi w końcu wskoczyło więc o to jestem z następnym postem :D

Ogólnie w ostatnich miesiącach zacząłem bardzo doceniać oryginalne Monster High, wiem że byłem fanem rebootu no ale niestety sam się na nim przejechałem i mimo że nadal podoba mi się kilka lalkowych serii z tego okresu, to jednak do pierwszych lat Monster High mam duży sentyment, ponieważ miałem wtedy te 11 lat i bardzo w tym siedziałem :D 

No ale niestety, jak widać Monster High robi dokładnie tak jak było z EAH czyli powoli zanika i mimo że mają w planach jeszcze dwie pełne serie lalkowe (a jedna z nich jest po prostu cudowna) to filmów już nie ma, a na kanale na yt wstawiają tylko mieszankę odcinków sprzed i po rebootu...

Ale nie o tym dzisiaj, tak więc zacząłem doceniać wszystko takie jakie było (trochę za późno :P) a dodatkowo moja kolekcja zaczęła mi się wydawać taka bez żadnego ładu i składu:

Kolekcja MH w punkcie kulminacyjnym
 A dodatkowo przez ostatni rok zauważyłem, że podejmuję praktycznie tylko spontaniczne decyzje, więc uznałem "Hej sprzedam ponad połowę kolekcji i zostawię tylko te najstarsze lalki"

Znaczy mniej więcej tak było, ale tak, postanowiłem sprzedać większość lalek Monster High i większość z Disneya ponieważ ostatnio tylko leżą gdzieś schowane.
Zacząłem się zastanawiać które lalki chcę zostawić i postanowiłem, że chce mieć tylko lalki pierwszych czterech fali basiców, co nie oznacza, że zmierzam zebrać wszystkie z tamtych czasów, ale żeby mieć tylko te które mieszczą się w tamtych kryteriach. (aktualnie wyjątkiem jest tylko Gigi i Twyla, ponieważ je bardzo lubię :P)

Jeśli ktoś nie pamięta które lalki się mieszczą w pierwszych czterech falach to tutaj daje linki: Fala1 Fala2 Fala3 Fala4

Oczywiście chodzi tutaj też o same Basici, a nie o kolejne edycje podstawowych postaci. Dodatkowo chcę, żeby lalki były kompletne (stojak, wszystkie akcesoria, zwierzak, pamiętnik) i w miarę możliwości bez rerootów, czy przeróbek w twarzach.

Tak więc narzuciłem sobie masę wymagań na swoją kolekcję C: Oczywiście są wyjątki xD A mianowicie Twyla, która już jest wyjątkiem po przez bycie spoza pierwszych fal, ma zrobiony reroot który osobiście uwielbiam, dlatego ją sobie zostawiam taką jest. Dodatkowym wyjątkiem będzie prawdopodobnie Cleo, ponieważ chcę kupić sobie ją wersję z uproszczonych reedycji, ponieważ bardzo lubię tamtą twarz, oczywiście będę wtedy malował potrzebne dodatki i mam zamiar kupić oryginalną bluzkę z tymi ładnymi wykończeniami. 

Nom, ale idąc tym tropem postanowiłem "wymienić" swoją Operettę, pamiętam, że zrobiłem jej reroot ponieważ nie dałem rady naprawić jej fryzury a jej włosy były w okropnym stanie. Mimo że reroot się udał bez problemu jej fryzura jest aktualnie zbyt obszerna jak na tą "nową" kolekcję. Dodatkowo brakowało jej tego mniejszego kolczyka, dlatego poszukałem na Allegro nowej, patrząc głównie na włosy i tak oto za nieduże pieniądze kupiłem Operettę w idealnym stanie, z pudełkiem, pamiętnikiem i wszystkimi dodatkami, jej włosy nie były na tamten czas w ogóle czesane.



Bardzo się cieszyłem że przednie loki były ułożone fabrycznie i twarde jak kamień, mimo wszystko tyłem chciałem się zająć, ponieważ od tyłu fabryczne loki nie były już takie idealne. Ale do tego wrócę za chwilę.



Tak jak mówiłem wszystko było w idealnym stanie, a część dodatków nie była nawet wyjęta z pudełka.





A teraz wróćmy do lalki. Oczywiście lalka sama w sobie też była w idealnym stanie. Pamiętałem za to z poprzedniej wersji jak straszne były włosy używanej więc byłem przygotowany na ogarnięcie tylnych loków. Najpierw oczywiście zmyłem cały kilkuletni lakier, umyłem je płynem do płukania tkanin, a następnie wtarłem we włosy odżywkę i nie zmywając jej zakręciłem włosy. I tak o to się prezentują, osobiście jestem bardzo zadowolony :)





Ma nawet pierścionek! <3

A tak prezentują się moje obie Operetty obok siebie.





Tak jak mówiłem włosy są trochę bardziej obszerne :P


Mam też dwa pająki :D Jeden patrzy trochę w bok a drugi do przodu.

A oto lalki, które zostają w mojej kolekcji:




Niestety nie wszystkie są skompletowane, nadal potrzebuję kilku pamiętników i bardzo małych elementów jak nakładka na rękę Robecci czy torebka Venus.

Dwie osoby pytały mnie w miedzy czasie czy wystawiam lalki na Allegro, a wiec tak wystawiam i dla zainteresowanych podam niżej liki :)


















To by było w sumie na tyle, oprócz tych "półkowych lalek" zostawiam sobie jeszcze Kolekcjonerską Skelitę,  rebootową Lagoone oraz Hydrostację (która na tą chwilę jest popsuta ;-;) I trzymajcie kciuki, żeby jedna osoba mi na OLX odpisała bo chciałem kupić dwie lalki ale mi nie odpisała i nagle te lalki zniknęły :P Ech dobra to już serio by było na tyle pozdrawiam i do napisania! :)

7 komentarzy:

  1. Piękna ta twoja kolekcja, twój blog zainspirował mnie do zbierania lalek, na allegro zamówiłam Lagoone Blue z serii " 13 Życzeń" za 50 zł (nową). Napisałeś w poście że mają być 2 nowe serie bardzo bym chciała wiedzieć jakie one będą, masz jakieś informacje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! I bardzo się cieszę :D Jeśli chodzi o serie, to tak, są już nawet zdjęcia promocyjne, tylko od tamtego czasu ani widu ani słychu a lalki naprawdę ładne :/ Jedna seria to "Howling hoodies" https://mhcollector.com/category/series/howling-hoodies/
      A druga "Ghoustly Tea Party" https://mhcollector.com/category/series/ghostly-tea-party/

      Usuń
  2. Kurczę, szkoda, że już kupiłem lalkę Elsę i Annę od Hasbro. Te prezentują się niesamowicie (w szczególności ubranka). Patrząc na twoje lalki mam ochotę kupić je wszystkie, ale muszę troszkę odczekać po ostatnich lalkowych zakupach ... 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że lalki od Disney Store zazwyczaj powalają strojami wszystkie inne wersje, chociaż moja Anna ma twarz od Hasbro :)

      Usuń
  3. Trzymam kciuki za lalki z OLXa :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah dziękuję, lalki znowu się pojawiły, ale pani sprzedająca nie odpisuje :/

      Usuń
  4. Szkoda, że sprzedajesz njektóre lalki. Ja sama nadal nie mogę się pogodzić z końcem Ever After High. Cały czas mnie to boli w duszy że to już koniec. Zapraszam na mojego bloga: https://miss-migotka.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń