poniedziałek, 18 lutego 2019

Aktorski Aladyn - moje przemyślenia, nadzieje i teorie

Witam wszystkich!
Od kilku dni myślałem o napisaniu tego posta, dlatego, mimo że dopiero co tutaj pisałem postanowiłem zrobić wyjątek, ponieważ nie mogę się powstrzymać. 
Jak pewnie wszyscy już wiedzą (dużą nowiną to już nie jest) pod koniec maja w kinach pojawi się kolejna aktorska adaptacja Disneya czyli oczywiście Aladyn i jeśli chociaż trochę siedzicie w "angielskim internecie" pewnie wiecie, że no cóż... Ludzie nie są zadowoleni. 


Jednak ja osobiście jestem dużym fanem aktorskich wersji filmów z księżniczkami Disneya i za każdym razem czekam z niecierpliwością na następny, dlatego też po wielkiej fali hejtu który uderza w ten film (szczególnie po ostatnim trailerze) postanowiłem również dodać swoje pięć groszy, a gdzie to najlepiej zrobić jak nie na własnym blogu? 
Aktualnie w tym filmie ludzie narzekają na wszystko, na to że wybrali Naomi Scott żeby grała Jasminę, na to, że Dżin jest grany przez Willa Smitha, na Willa Smitha, na to, że Will Smith nie jest niebieski, na to, że Will Smith jest niebieski, na to, że Dżin został zrobiony tak, a nie inaczej (ale to też wina Willa Smitha), a no i na to, że Aladyn nie świeci już klatą, a Jasmina nie pokazuje brzucha (no i na to, że Will Smith nie jest przeźroczysty, kiedy jest niebieski)

Więc jak możecie zauważyć, jest kilka spraw o których można porozmawiać, dlatego też mam zamiar napisać co ja o tym wszystkim myślę, ale może zacznijmy od zwiastunów.


Pierwszy zwiastun, a właściwie "teaser" nie pokazał zbyt wiele, chociaż na tamtą chwilę byłem bardzo spokojny i wszystko wyglądało dobrze, wtedy po raz pierwszy zobaczyliśmy Mena Massouda jako Aladyna i ludzie zaczęli narzekać, że Aladyn nie jest shirtless.


Osobiście tez się trochę zastanawiam dlaczego nie jest, najpierw byłem przekonany, że Disney stara się być jak najbardziej "family friendly" (chociaż nie wiem czy w dzisiejszych czasach odsłonięty tors jest czymś obraźliwym). Jednak jak się okazało później Dżin grany przez Willa Smitha będzie pół nagi i w sumie prezentuje o wiele więcej niż oryginalny Aladyn. Tak więc na tę chwilę nie wiem o co chodzi, nie mniej jednak nie przeszkadza mi jego strój, może zostanie to wyjaśnione w późniejszych wywiadach z projektantami itp.?

Jednak nie na tym chciałem się skupiać, ponieważ to następny trailer wywołał nie małą burzę i to właściwie z dwóch powodów: Jafara i oczywiście Dżina (granego przez Willa Smitha)



Tak więc jak wspomniałem, że ludzie nie są zadowoleni, naprawdę miałem to na myśli, aktualnie filmik ma 101 tysięcy dislikeów i tylko 63 tysiące łapek w górę (chociaż szczerze mogło być gorzej). Jednak co tak naprawdę sprawiło, że film został spisany przez tysiące ludzi na straty?


Tak naprawdę niewiele rzeczy, tak jak wcześniej pisałem to dwie... A pierwszą z nich jest Jafar. Pamiętam, że na początku wszyscy byli podekscytowani, że Jafar będzie grany przez Chico Kenzari. Wszyscy byli przekonani, że będzie on bardziej hot niż Aladyn (i w sumie to chyba o tyle chodziło ja nwm) jednak coś poszło nie tak. Z jakiegoś powodu w tym kostiumie wygląda on tak dosyć... dziecinnie? Wiem, że dużo osób się do tego przyczepiało, jednak moim zdaniem nie to jest problemem, a to co uszczypnęło chyba wszystkich czyli wypowiedziane przez niego słowa. W Trailerze słyszymy tylko "Bring me the lamp. Your life begins now; Aladdin". Jednak te słowa nie brzmią w żaden sposób groźnie, a... Miło. Ludzie śmiali się w komentarzach, że Jafar nie przeszedł jeszcze mutacji, albo że z chęcią umówiliby się z nim na herbatkę. Co ciekawe na początku nie zwróciłem na to uwagi, jednak mają rację coś jest nie tak. Oczywiście nie można zrzucić tego na głos aktora, ponieważ jaki by nie był, może go modulować w taki sposób żeby pasował do granej postaci, co za tym idzie z jakiegoś powodu jest to zamierzona czynność.
Niestety mogę tylko spekulować ale mam nadzieję, że nie będzie mówił w ten sposób przez cały film. Aladyna oglądałem ostatni raz już dosyć dawno i w sumie nie wiem jak bardzo trzymają się oryginalnej fabuły, jednak z tego co pamiętam Jafar musiał jakoś zmusić Aladyna do wejścia do tej jaskini. Co jeżeli w nowej wersji podaje się po prostu za dobrego gościa i stąd też ten głos? Osobiście naprawdę mam nadzieję, że tak będzie albo ewentualnie, że postać będzie napisana na tyle dobrze, że ten głos rzeczywiście do niego będzie pasował.
Tak czy siak na razie musimy czekać na jakiś zwiastun w którym zobaczymy chociaż trochę więcej, ponieważ jak na razie oba ukazują nam praktycznie tą samą sytuację. 


W późniejszych urywkach mogliśmy zobaczyć jednak smaczki tego czym mam nadzieję, rzeczywiście będzie ten film - widowiskowym dziełem. Między innymi możemy zobaczyć Abu, który... no co powiedzieć wygląda jak prawdziwa małpka.

Jednak to następujące cztery urywki naprawdę złapały mnie za serce:


Agrabah nigdy mi jakoś nie podchodził w oryginale, jednak w nowej wersji naprawdę się postarali i wykreowali prawdziwe miasto z baśni. Postanowili zmienić je na miasto portowe i zdecydowanie tchnęło to nowe życie w wizję, osobiście jestem tym kadrem po prostu zachwycony i gdyby był w lepszej jakości z chęcią miałbym go na tapecie.


Kolejny urywek ukazuje nam paradę Aladyna kiedy idzie ubiegać się o względy Jasminy. Ponownie nic dodać nic ująć, teoretycznie niektórzy czepiali się, że parada mogła być większa, ale w sumie nie wiemy ile ludzi jest jeszcze za łukiem w oddali. Tak czy siak ja jestem zadowolony, dodatkowo podoba mi się bardzo, że postanowili używać takiej ferii intensywnych soczystych kolorów, ponieważ niesamowicie prezentuje się to na teoretycznie pustynnym tle i dodaje wszystkiemu jeszcze bardziej baśniowej i magicznej otoczki.


O Jasminie będę pisał więcej za chwilę, ale ta scena również mnie ujęła. Naomi mogliśmy zobaczyć już w tym stroju na wcześniej wypuszczonych zdjęciach, jednak ponownie zachwyca mnie ilość detali i barw. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli ją zobaczyć w tak wielu różnych kostiumach, a tutaj zdecydowanie prezentuje się zjawiskowo. No i oczywiście w tle możemy zobaczyć Rajah - tygrys oczywiście również prezentuje się fantastycznie (ale w tych czasach chyba już nikt nie zwraca uwagi na zwierzęta stworzone w CGI) 


Kolejny urywek, przedstawia nam oczywiście scenę po której odbędzie się lot na dywanie. Ponownie możemy podziwiać soczyste kolory i detale w kostiumach. Wydaje mi się, że to będzie "docelowy" strój Jasminy (nie mogę doczekać się lalki od Disney Store :3)



Ta scena też prezentuje się w porządku, jednak walące się jaskinie i lawa lejąca się po ścianach to nie do końca moje klimaty XD


I nadchodzi scena, która została tak bardzo zhejtowana, ale znowu mamy bardzo realistyczny dymek


 Możemy zobaczyć latający dywan, który ponownie - wygląda bezbłędnie i "tornado" z lampy


I w końcu... Dżin. I o to tutaj zaczyna się cała rozprawka, ponieważ ludziom nie podoba się dosłownie wszystko. Moim zdaniem jedyna rzecz, która mi też się nie podoba to fakt, że Dżin wygląda po prostu... jakby nie był jeszcze skończony. Szczególnie chodzi o twarz, która wygląda płasko i po prostu sztucznie. Szczególnie razi to w oczy, kiedy żyjemy w 2019 roku i w ostatnim czasie jakoś CGI i animacji jeszcze bardziej się polepszyła, więc to co widzimy po prostu nie powinno mieć miejsca. Nie ma na to też żadnej wymówki, gdyż większość scenerii (a w niektórych wypadkach całość) jest tutaj CGI i wygląda jak zdjęcia, nie wspominając już o fotorealistycznych zwierzętach itp. Dlaczego w takim razie jeden z głównych, może i najważniejszych bohaterów dla całej opowieści wygląda... tak? A więc dla niektórych może to być oczywiste i ja osobiście też jestem całkowicie przekonany, że z jakiegoś powodu postanowili wstawić do zwiastuny scenę z niedokończonym Dżinem. Tylko... po co? W ostatnim tygodniu wyszły zwiastuny do kilku filmów Disneya (w tym Kraina Lodu 2 <3) I wydaje mi się, że naprawdę mogliby poczekać z opublikowaniem tego aż będą na to gotowi. Obiło mi się tez o oczy, że Will Smith podobno potwierdził, że jest to nieskończona wersja, jednak nie mogłem znaleźć takowego źródła (a gdybym tylko znalazł to odetchnąłbym z ulgą bo wcześniej zapowiedział, że będzie ostatecznie niebieski) więc to tylko plotka.
Tak czy siak po prostu odmawiam wierzenia w to, że to jest skończona wersja jednak trochę się boję ponieważ taka została jednak umieszczona w oficjalnym zwiastunie...

Jednak pomijając niedokończoną twarz po pewnym czasie ogarnąłem, ze nie jest to główny powód dla którego tyle ludzi jest niezadowolonych, ludziom nie podoba się jego ogólny wygląd, tego, że ma taką budowę, a nie inną, to że nie jest przeźroczysty itd. itd. Jednak jeszcze większym problemem jest to, że z jakiegoś powodu wszyscy równo zjeżdżają Willa Smitha. I tutaj po prostu nie wiem o co chodzi, co prawda nigdy nie śledziłem jego kariery ale osobiście uznałem, że był to dosyć oczywisty wybór na Dżina. Tak więc jeżeli ktoś wie trochę więcej i chciałby mnie oświecić dlaczego Will Smith ma tyle hejterów i o co z tym wszystkim chodzi będę bardzo wdzięczny.


Ale to nie koniec! Chyba tego samego dnia co wyszedł zwiastun opublikowano powyższe zdjęcie. A na nim? Widnieje dokładnie taki Dżin jak sobie wyobrażam, że będzie w ostatecznej wersji. Chociaż szczerze wygląda nawet za bardzo realistycznie więc się obawiam, że jest zrobiony tylko do tego "zdjęcia". Mimo wszystko jestem dobrej myśli, jednak będę spokojny dopiero wtedy kiedy zobaczę go w ruchu w jakimś następnym zwiastunie.

Jednak pomijając to czy CGI nie było jeszcze skończone muszę przyznać, że ja jestem niesamowicie zadowolony z jego designu i nie mówię tego tylko po to, żeby bronić filmu czy coś w ten deseń naprawdę zupełnie szczerze bardzo mi się podoba. W sumie jakoś tak sobie go wyobrażałem, że będzie do połowy z tej "mgły" a góra będzie jakby cielesna. Na opublikowanym zdjęciu jeszcze bardziej można zobaczyć wszystkie detale , od biżuterii, do złotych tatuaży, po mieniącą się skórę. Tym bardziej nie rozumiem wszystkich memów i hejtu na ten design ponieważ bardzo podoba mi się pomysł i strona w którą poszli.
Wiele osób też jest oburzonych, że próbują "zastąpić" oryginalnego Dżina Willem Smithem, jednak jakby... co? To jest oddzielny film i wiadomo, że Will nie będzie próbował nikogo oszukać, że jest oryginalnym Dżinem, a wykreował nową postać, nowego Dżina. To jest w sumie coś co bardzo podobało mi się w aktorskim Kopciuszku, że teoretycznie fabuła i postacie były podobne, ale wszystko było tak inne.

A więc podsumowując Dżina patrząc tylko na to zdjęcie, jestem niesamowicie niezadowolony i jeżeli tak będzie wyglądał w filmie to będę naprawdę pod wrażeniem, smutne jest tylko to, że pewnie niezależnie od tego jak bardzo go jeszcze dopracują większość ludzi będzie patrzyła na niego przez pryzmat tego co zobaczyli w zwiastunie.
Morał z tego taki, żeby nie pokazywać w zwiastunach niedokończonych CGI w bardzo oczekiwanych filmach, chociaż szczerze ludzie mają problem dosłownie z wszystkim co otacza tą postać, od designu po aktora więc... :/


Jakiś czas temu zostały też opublikowane inne zdjęcia z filmu, między innymi duże zbliżenie na Abu, niech mi ktoś teraz powie, że jest możliwość, żeby zrobili go tak cudownie, a Dżina tak jak go pokazali w zwiastunie .-. ehh mam nadzieję, że jako iż zwiastun jest zatytułowany tylko "special look" (więc nawet nie zwiastun) to tym bardziej potwierdza moją teorię.


 To jedno z tych zdjęć, po których ludzie się buntowali, że oni chcą niebieskiego Dżina (który oczywiście od początku miał taki być) na powyższym zdjęciu możemy zobaczyć (jak pisał Will na swoim Instagramie) Dżina w ludzkiej formie, jednak ponoć ma być przez większość czasu CGI (tym bardziej nie wierzę, że mógłby być tak niedopracowany)

Ogólnie musze przyznać, że jeszcze jedna rzecz której się boje to to, że wszystko będzie pięknie poza... grą aktorską. Na wszystkich klipach w zwiastunach czy zdjęciach aktorzy wyglądają tak... bezwyrazowo. Mam nadzieję jednak, że nie na próżno zostali wybrani do grania tych postaci i, że nie tylko ich kostiumy i otoczenie będzie barwne... (ponieważ na razie w ogólnie nie widzę tego czegoś z Aladyna w Aladynie)



Jafar w trochę lepszym stroju, mam wrażenie, że tutaj ogólnie wygląda bardziej jak czarny charakter, mam nadzieje, że taki będzie też jego głos i gra aktorska.


A na koniec postanowiłem przyjrzeć się Naomi Scott, ponieważ wiele osób wciąż jest bardzo zawiedzionych, że wybrano praktycznie "białą" aktorkę na Jasminę. Szczerze na początku sam nie byłem zadowolony, ponieważ Naomi nie ma tego charakterystycznego nosa Jasminy, ani jej grubych brwi. Jednak szczerze zaczęło mnie trochę irytować bardzo krytyczne podejście niektórych ludzi, przede wszystkim Naomi jest w połowie Hinduską i zdecydowanie jest to widoczne, tak co prawda nie jest Arabką, ale nie jest biała (a widziałem nagłówki typu "Why Jasmine is Milky-white itp.) jednak szczerze wydaje mi się, że nadaje się do tej roli i mam tylko nadzieję, że dobrze ją zagra, bo boję się, że bardzo "złagodzą" charakter oryginalnej Jasminy, ale no cóż poczekamy zobaczymy.


Tak czy siak uwielbiam wszystkie stroje, które do tych czas były pokazane, jak dla mnie ten mógłby być tym "głównym" (chociaż raczej będzie to ten poniżej)


Zresztą ten strój też jest bardzo ładny, bardzo podoba mi się ten welon(?) przymocowany również do dłoni, ogólnie detale w kostiumach Jasminy są naprawdę zachwycające.



Za to mam wrażenie, że ten kostium będzie najbardziej zjawiskowy, szczególnie jeżeli chodzi o ciągnący się za nią tren (który w zwiastunie wyglądał tak pięknie, że aż nierealnie) podoba mi się, że postanowili eksperymentować z kolorami, co prawda jak najpierw zobaczyłem, że będzie w różu nie byłem pewny, ale musze przyznać, że bardzo ładnie podkreśla jej karnacje.


I kolejny nowy strój oraz chyba jedyne zdjęcie przedstawiające ojca Jasminy.


I na koniec chyba moje ulubione zdjęcie, bo rzeczywiście widać na nim jakieś emocje u aktorów. Ponownie możemy zobaczyć Nomi w jeszcze innym kostiumie, a Aladyn rzeczywiście wygląda jakby miał brudne ubrania. 
Podsumowując jestem cały czas bardzo pozytywnie nastawiony i szczerze mam wrażenie, że Internet mi trochę popsuł spojrzenie na niektóre rzeczy. Wydaje mi się też, że ludzie tak się skupili na kilku rzeczach, które im nie pasują, że w ogóle nie zwrócili uwagi na te wszystkie pozytywne aspekty (a moim zdaniem jest ich o wiele więcej). W każdym razie mam nadzieję, że ten film się jeszcze odbije od porażki ostatniego trailera, ponieważ naprawdę szkoda byłoby zmarnować taki potencjał, szczególnie, że poza tym co już pisałem, między innymi mają zostać napisane dwie nowe piosenki i to przez ludzi od Króla Rozrywki! Nie mogę się doczekać odświeżonej wersji soundtracku <3

Mam więc nadzieję, że film będzie sukcesem i że doczekam się remakeu Małej Syrenki :> Chociaż myślę, że będę wtedy o wiele wiele bardziej wybredny, ponieważ inaczej się jednak traktuje filmy, które były całym twoim dzieciństwem.

A jakie są wasze przemyślenia na temat aktorskiego Aladyna? Zgadzacie się z tym co napisałem? Podzielcie się w komentarzach i proszę niech ktoś mi wyjaśni o co chodzi z tym hejtem na Willa Smitha :/ 

A tymczasem pozdrawiam i do napisania!

EDIT
Mena Massoud potwierdził na Twitterze, że CGI nie jest jeszcze skończone na Dżinie, tak więc mogę odetchnąć z ulgą :3



2 komentarze:

  1. Jestem zupełnie zaskoczona! Zeszłej jesieni prześledziłam dokładnie wszystkie premiery kinowe 2019, a o aktorskim Alladynie dowiedziałam się dopiero teraz...
    Jeśli chodzi o mnie, zawsze jestem bardzo pozytywnie nastawiona do disneyowskich produkcji i wiem, że będzie dobrze. Totalnie nie pojmuję, skąd się wzięło aż tyle hejtu - to tylko króciutkie urywki, budowanie na ich podstawie swojej opinii jest, krótko mówiąc, bezsensowne. Tak jak sie okazuje, nawet fragmenty, które zdecydowano się nam pokazać są niedokończone, więc chyba nie warto na razie podchodzić do sprawy zbyt emocjonalnie.

    Jakby nie było najbardziej i tak podoba mi się to, że premiera będzie w moje urodziny ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tego wszystkiego nie rozumiem, myślę, że ludzie po prostu nie mogą się pogodzić z faktem że Will Smith zastępuje miejsce swojego poprzednika, wiele osób myśli, że on ma go "zastąpić", ale prawda jest taka że Dżin Willa będzie po prostu zupełnie inny i między innymi dlatego nie mogę się doczekać! Bardzo chcę zobaczyć Aladyna z tym powiewem nowości :3

      Usuń