czwartek, 15 sierpnia 2019

Custom Dalia Doll from Live Action Aladdin

Polish
English

Witajcie!
Czy będzie to dla kogoś zaskoczeniem jeśli powiem, że ten post miał pojawić się już prawie miesiąc temu? Pewnie nie ale jak to już się u mnie przyjęło - lepiej późno niż wcale.

Dalia jest drugą lalką z wybranej trójcy z aktorskiego Aladyna i nie ukrywam, że po Jasminie miałem już trochę dosyć. Jej głowę jak i samego Aladyna zmniejszałem w tym samym czasie co Jasminie więc też zajęła mi trochę czasu.

Jeśli nie oglądaliście nowego Aladyna i się nie orientujecie kim w ogóle jest ta osoba, Dalia jest służącą i przyjaciółka Jasminy w nowej adaptacji. I osobiście chyba moja ulubioną postacią z całego filmu, więc mimo, że zazwyczaj nie robię "postaci pobocznych" bardzo szybko podjąłem decyzję, że w tej sytuacji zrobię wyjątek.

Hello!
Will anyone be even surprised If I say that I wanted to write this post almost a month ago? Probably not, but you know - better late then never.

Dalia is the second doll of three I chose to customize from Live Action Aladdin, and I'm not going to lie, I was kind of over it after customizing Jasmine. I was shrinking Dalia's head at the same time as Jasmine's so it took me a lot of time as well.

If you haven't seen the new Aladdin movie and you don't know who she is - Dalia is Jasmine's friend and handmaid, and I think she may be my favourite character from the movie. So even though I usually don't make the "side characters" I really quckly decided that in this case, I'm going to make an exeption.



Szczególnie, że moim zdaniem zrobili świetną robotę z kształtem twarzy, który moim zdaniem świetnie oddaję aktorkę - Nasim Pedrad

Especially, because in my opinion they did a great job with the facemold, which I think looks very much like the actress - Nasim Pedrad.



Małe porównanie przed i po zmniejszeniu, nie wiem czy to w ogóle widać ale głowa zmniejszyła się dosyć mocno. Przy tej lalce Hasbro podjęło kilka dziwnych wyborów o których pisałem we wcześniejszym poście, przede wszystkim dali jej bardzo kręcone włosy, które przypominały bardziej Meridę i z jakiegoś powodu postanowili jej przyciemnić kolor skóry, chociaż aktorka była dosyć blada w porównaniu do innych bohaterów (a z pochodzenia jest rzeczywiście arabką). Ogólnie nie chcę się za bardzo rozpisywać ale zrobiłem jej zarówno reroot jak i repaint przy którym rozjaśniłem jej skórę tak, żeby pasowała do ciałka MTM, które miałem w swoich zasobach.

Potem musiałem już tylko uszyć suknię i nie ukrywam, że zrobiłem ją bardzo szybko bo w dwa dni, moim zdaniem nie jest jakaś przebojowa ale mojej rodzince się podobała więc może przy tym zostańmy :D

A small comparison before and after shrinking, I don't know if you can see it but the head shrank quite much. With this doll, hasbro made some strange choices I talked about in a previous post - first of all they gave her very curly hair, that looked more like Merida's and for some reason they decided to darken her skintone, even though the actress is quite pale next to other characters (and she actually is Arabian). Overall I don't really want to write too much, but I rerooted and repainted her, and made her skin lighter to much the MTM body I already owned.

After that I only had to make the dress and I actually did it in a very short time - I finished it in two days. In my opinion it's not great or anything but my family really liked it, so we can stick with that :D




Niestety nie mam zbyt wielu zdjęć z całego "procesu" ale tak prezentuje się efekt końcowy:

Sadly, I don't have too many photos of the whole "process" but this is the final result:



Ogólnie z sukni jestem w miarę zadowolony, mogła wyglądać lepiej ale jak na dwa dni nie jest źle, dodatkowo ten cały "welon" fajnie związał wszystko w całość.

Overall I'm quite happy with the dress, it could look better but it's not bad for two days, plus the whole "veil thing" tied it up together nicely.


Za to jestem tak niesamowicie zadowolony z tego jak wyszła mi jej twarz, że aż brak mi słów :D Moim zdaniem udało mi się po prostu uchwycić Dalię i całe malowanie jest po prostu ładne c: Do tego reroot wyszedł całkiem w porządku, chociaż potem się okazało, że powinienem zrobić przedziałek na środku a nie na boku, ale mówi się trudno. Do tego wszystkiego starałem się zrobić coś co będzie imitowało tę jej ozdobę na czole ale nie jestem pewny czy to wygląda dobrze :/

But I'm extremely happy with the face :D In my opinion I really made her look like Dalia and the whole paint job is just nice c: Plus the reroot turned out very pretty as well, however it turned out later that the parting should be in the middle, not on a side but whatever. And to it all I wanted to make something that would imitate the jewellery on her forehead but I'm not sure what I think about it :/









No i to w sumie tyle... Teraz niech mi ktoś powie dlaczego nie napisałem tego miesiąc temu? Ogólnie jestem dosyć zadowolony z efektu końcowego, chociaż kilka rzeczy mogłoby wyglądać lepiej ale tak jak mówiłem po Jasminie miałem już trochę dosyć, a nie chciałem, żeby ta lalka leżała goła w szufladzie.
A co wy myślicie? Przepraszam, że ten post jest jakiś przykrótki i nie teges ale staram się właśnie zebrać do kupy i zmusić mój mózg do działania, co w te wakacje jest dla mnie bardzo skomplikowane :P

A tym czasem pozdrawiam i do napisania! (mam nadzieję, że tym razem niedługo)

And that would be all… Now somebody tell me why I didn't write it a month ago? Overall I'm really happy with the final result, though some things could look better, but like I said I was kind of over it after Jasmine and I didn't really wainted to keep this doll naked in my drawer. 

What do you think? Sorry that this post is weirdly short but I'm trying to get my self together and make my brain work again, which is kind of hard to do in summer :P

In the meantime greetings to you all and write to you soon! (I hope sooner this time)



4 komentarze:

  1. Rzeczywiście wyszło Ci malowanie. Popatrzyłam sobie na zdjęcia aktorki i... rewelacja, uchwyciłeś podobieństwo idealnie. Reroot też świetny. :)
    Co do ozdoby na czole - jest bardzo ładna i pasuje, ale mogłaby być ciut drobniejsza. Wiem jednak, jak trudno znaleźć takie drobiazgi w odpowiedniej wielkości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Z ozdobą tak samo uważam, ale właśnie strasznie trudno mi było zrobić ją tej wielkości a co dopiero jeszcze mniejszą :/

      Usuń
  2. Twoja Dalia jest prześliczna! Rzeczywiście, ma w sobie ten charakterystyczny urok. Miło ją zobaczyć zwłaszcza po obejrzeniu filmu - jakimś cudem wybrałam się do kina dopiero w zeszłym tygodniu.
    Jeśli chodzi o sam repaint, jestem pod wrażeniem, jaki zrobiłeś progres do tego czasu.
    No i ta ozdóbka na czole - niezwykle pomysłowa.

    OdpowiedzUsuń